
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سنی آنلاین، کاک حسن امینی، مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان، روز یکشنبه 11 مرداد 1394 از نمازخانه پونک تهران بازدید بهعمل آورد.

مجمع اساتید دارالعلوم کابل، پایتخت افغانستان، طی بیانیهای تخریب نمازخانه پونک تهران را محکوم کردند و «مجازات عاملان این جنایت» را خواستار شدند.

جامعه مدرسین و طلاب مدرسه دینی عینالعلوم گُشت با صدور بیانیهای ضمن اظهار تأسف از تخریب نمازخانه پونک، این اقدام را به شدت محکوم کردند.

مولانا عبدالرحمان چابهاری، امام جمعه اهلسنت چابهار و مدیر مدرسه دینی جامعةالحرمین این شهرستان، طی نامهای به رهبر معظم انقلاب، ضمن محکوم کردن تخریب نمازخانه پونک تهران، اظهار امیدواری کرد که رهبری انقلاب «دستور پیگیری و رسیدگی سریع به این قضیه» را بدهند.

دکتر محمود نگهبان سلامی، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، از تخریب نمازخانه پونک تهران «اظهار تأسف و تألم» کرد و آن را «اقدامی ناشایست و منافی قانون و مصلحت نظام جمهوری اسلامی» دانست.

مولوی عبدالرشید شهبخش، امام جمعه اهلسنت شهرستان زابل، ضمن انتقاد از تخریب نمازخانه پونک تهران، فراهم کردن محل نماز برای مسلمانان را از وظایف یک حکومت دانست.

مدیریت و جامعه مدرسین و طلاب حوزه علمیه مخزنالعلوم خاش با صدور بیانیهای به تخریب نمازخانه پونک تهران واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.

پس از تخریب نمازخانه پونک در تهران، شخصیتها و نهادهای دینی اهلسنت نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند. کاربران شبکههای اجتماعی نیز در سطح گستردهای مراتب نگرانی خود را اعلام

معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی بیانیهای از تخریب نمازخانه پونک تهران اظهار تأسف کرد.

مولوی غلامالله شهبخش، مدیر مدرسه دینی اشاعةالتوحید زاهدان طی بیانیهای با بیان اینکه «تخریب نمازخانه پونک تهران همه اهلسنت و روشنفکران جامعه را دردمند کرد»، خواستار «پیگیری و رفع مشکلات نماز اهلسنت تهران» شد.