امروز :چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵

انتقاد الازهر از «نسل‌کشی» مسلمانان در میانمار

انتقاد الازهر از «نسل‌کشی» مسلمانان در میانمار

دانشگاه الازهر مصر در بیانیه‌ای ضمن اشاره به تضییع حقوق دینی مسلمانان آراکانی در میانمار، از «نسل‌کشی» آنها ابراز تاسف و تاثر کرد.
به گزارش سنی آنلاین به نقل از آناتولی، احمد الطيب، مقام عالی دانشگاه علوم دینی الازهر مصر با انتشار بیانیه‌ای از کشتار، تبعید و نسل‌کشی مسلمانان آراکانی ابراز تاسف و تاثر کرد.
شیخ الازهر در این بیانیه تمامی سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر و پناهجویان را به اجرای تعهدات خود در قبال مسلمانان آراکانی و نجات فوری آنها از این ظلم و ستم فراخواند.
شیخ احمد الطیب همچنین از دولت میانمار خواست برای اقلیت‌های دینی و مذهبی احترام قائل باشد.

گفتنی‌ست ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست 2017 حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بودائیان افراطی به آتش کشیده شد.
شمار مسلمانانی که از 25 آگوست 2017 به این‌سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به 900 هزار نفر رسیده است.
از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند. سازمان ملل متحد و نهادهای مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» دانسته‌اند.


دیدگاههای کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید