امروز :سه‌شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۵

کاربران نوجوان گوشی‌های هوشمند در معرض خطر «افسردگی» و «چاقی» قرار دارند

کاربران نوجوان گوشی‌های هوشمند در معرض خطر «افسردگی» و «چاقی» قرار دارند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از تلفن هوشمند در بین کودکان و نوجوانان با خطر بیشتر افسردگی، چاقی و کمبود خواب مرتبط است.

نتایج این مطالعه که بر گروهی شامل بیش از ۱۰ هزار کودک و نوجوان انجام گرفته، نشان می‌دهد احتمال ابتلا به افسردگی در میان ۱۲ساله‌هایی که تلفن هوشمند داشتند، ۳۱ درصد بیشتر از همسالان فاقد تلفن هوشمند بوده است. همچنین احتمال چاقی و خواب ناکافی نیز به ترتیب ۴۰ درصد و ۶۲ درصد بیشتر گزارش شد.
این مطالعه نشان داد استفاده زودهنگام تلفن هوشمند با نرخ‌های بالاتر چاقی و خواب ناکافی همراه است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با توجه به یافته‌های ما، روشن است که نیاز به یک چارچوب مشخص برای ارائه‌ توصیه دربارۀ مالکیت تلفن هوشمند در دوران کودکی و اوایل نوجوانی وجود دارد تا از رشد سالم‌تر جوانان حمایت شود.

با این‌حال، پژوهشگران در این مطالعه تأکید کرده‌اند که هدف آن‌ها محدودیت دسترسی نوجوانان به تلفن‌های هوشمند نیست، بلکه پیشنهادشان «نظارت اختصاصی» بر نحوه‌ استفاده‌ نوجوانان از تلفن‌های هوشمند است.


دیدگاههای کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید