امروز :چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵

انتقاد شدید امام‌جمعه اهل‌سنت قشم از شرایط سخت واگذاری زمین به جوانان در مناطق آزاد

انتقاد شدید امام‌جمعه اهل‌سنت قشم از شرایط سخت واگذاری زمین به جوانان در مناطق آزاد

امام‌جمعه اهل‌سنت قشم با اشاره به موضوع زمین‌های راکد و مطالبۀ چند ده‌ساله جوانان برای خانه‌دارشدن، از ساختار کنونی مدیریت اراضی در منطقه آزاد قشم به شدت انتقاد کرد و خواستار«بازنگری و اصلاح فوری» این قوانین در مجلس شد.

به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری روزنامۀ «اقتصاد کیش»، شیخ عبدالرحیم خطیبی تأکید کرد: سازمان منطقه آزاد قشم سال‌هاست زمین‌هایی را که متعلق به مردم است، ملک خود می‌داند و آنها را با مبالغ سنگین به افراد می‌فروشد؛ رویکردی به‌جای مردم‌داری، مردم‌گریزی تولید کرده و جوان بی‌پول را عملاً از سرزمین خودش تبعید می‌کند.

شیخ خطیبی با بیان اینکه «برخی از قوانین مناطق آزاد، دیکتاتورپرور و مردم‌ستیز است»، تصریح کرد: این قوانین نه‌تنها با روح جمهوریت نظام همخوانی ندارند بلکه با اصول اسلامی نیز در تضاد هستند و باید در مجلس شورای اسلامی بازنگری و اصلاح شوند.

امام‌جمعه اهل‌سنت قشم با تأکید بر اینکه «مالک حقیقی زمین، خداوند متعال است»، افزود: نه یک فرد و نه یک سازمان حق ندارد زمینی را که متعلق به مردم است، ملک شخصی یا انحصاری خود اعلام کند. حتی حکومت مالک زمین نیست؛ حکومت نماینده مردم در حفظ اراضی است، نه ذی‌حق در تملک آن.

خطیبی تأکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد برخلاف جمهوریت و اسلامیت نظام، زمین را به نام خود بنویسد و مردم را از حق طبیعی‌شان محروم کند. این قانون باید از ریشه اصلاح شود تا شاهد یک تحول اساسی باشیم.

وی ریشۀ مشکلات را در «قوانینی که بر مبنای اشرافی‌گری نوشته شده‌اند» دانست و گفت: اگر مجلس با شجاعت وارد اصلاح این ساختار نشود، بحران زمین‌دارشدن جوانان ادامه خواهد یافت.

وی در پایان از نمایندگان مجلس خواست در کنار مردم بایستند و اجازه ندهند جوان قشمی بر اثر قیمت‌های نجومی و قوانین ناعادلانه، از حق بدیهی ساخت خانه محروم بماند.


دیدگاههای کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید