امروز :چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵

“واتساپ” و “گوگل‌پلی” رفع فیلتر شدند

“واتساپ” و “گوگل‌پلی” رفع فیلتر شدند

شورای عالی فضای مجازی در جلسۀ روز سه‌شنبه (4 دی‌ماه 1403)، رفع فیلتر “گوگل‌پلی” و “واتساپ” را تصویب کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، در جلسه شورای عالی فضای مجازی که با حضور سران سه قوه، وزیران و اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور برگزار شد، اعضا «ضمن تاکید بر اهمیت حکمرانی قانونمند در فضای مجازی»، به رفع محدودیت‌های دسترسی به برخی سکوهای پرکاربرد خارجی شامل “واتساپ” و “گوگل‌پلی”، با اکثریت آرا، رای مثبت دادند.

اگرچه آن‌گونه که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم در شبکۀ اجتماعی فیلترشدۀ “ایکس” اظهار داشته، رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی را می‌توان «گام اول رفع محدودیت از اینترنت» تلقی کرد، اما این اقدام از نگاه برخی، پایین‌تر از انتظار و مطالبه مردم بود.


دیدگاههای کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید