گردانهای القسام؛ شاخۀ نظامی حماس، بامداد یکشنبه (6 خرداد 1403) با انتشار ویدئویی از اسارت، کشته و زخمی شدن چند نظامی کوماندوی اسرائیلی در یک تله در یکی از تونلهای اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.
ابو عبیده، سخنگوی گردانهای القسام در این ویدئو که شبکۀ خبری الجزیره آن را منتشر کرده، در پیامی صوتی با اعلام این خبر، گفت: مجاهدان ما عصر شنبه در عملیاتی پیچیده در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه، نظامیان اسرائیلی را به داخل یکی از تونلها کشاندند و بعد از درگیری با آنها، چند نظامی اسرائیلی را کشته، تعدادی را زخمی و شماری دیگر را اسیر کردند و سلاحها و تجهیزات آنها را به کنترل خود درآوردند و از مکان عملیات خارج شدند.
کلیپ کوتاهی که از سوی گردانهای القسام منتشر شده، نشان میدهد که یک نظامی اسرائیلی به درون تونلی روی زمین کشیده میشود که البته مشخص نیست این نظامی کشته شده یا زخمی است. همچنین در پایان این کلیپ، تصاویری از تجهیزات نظامی نمایش داده میشود که از نظامیان اسرائیلی به غنیمت گرفته شدهاند.
بعد از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، این اولین بار است که شاخۀ نظامی حماس از اسارت چند نظامی دیگر اسرائیلی توسط این جنبش خبر میدهد.

دیدگاههای کاربران