وزیر امور خارجه قطر از غرب خواست که تعامل خود با افغانستان را افزایش دهد تا از «هرجومرج و افزایش افراطگرایی» در این کشور جلوگیری شود.
به گزارش سنیآنلاین به نقل از آناتولی، محمدبنعبدالرحمان، وزیر امور خارجه قطر در گفتوگو با روزنامه «فایننشال تایمز» با اشاره به «بایکوت» افغانستان توسط غرب، اظهار داشت: این اقدام بحران این کشور را کاهش نداده، بلکه منجر به هرج و مرج عمیقتر و افزایش افراطگرایی خواهد شد.
وی افزود: ادامۀ وضعیت فعلی که در آن غرب، افغانستان را بایکوت و تنها روی بخش فعالیتهای بشردوستانه از طریق نهادهای بینالمللی تمرکز کرده است، نمیتواند افغانستان را سالم و بدون تنش نگاه دارد.
وزیر خارجه قطر همچنین بر ضرورت ایجاد «نقشه راه روشن» در مورد افغانستان تاکید کرد و گفت: این اقدام طرفها را وادار به مسئولیتپذیری کرده و باعث پیشرفت در این کشور خواهد شد.

دیدگاههای کاربران