اولین مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم «دارالتحفیظ امام جزری» سنندج، شامگاه پنجشنبه (23 اسفند 1403) در مسجد جامع ارشاد این شهر برگزار شد.
به گزارش سنیآنلاین، در این مراسم از 4 حافظ قرآن کریم دارالتحفیظ امام جزری رحمهالله (حافظ اسعد قادری- 15 ساله- از جوانرود، حافظ لاوان تجا- 13 ساله- از مریوان، حافظ ارمیا ایزدی- 12 ساله- از جوانرود و حافظ سید جامی مصنفی- 15 ساله- از مریوان) تجلیل بهعمل آمد.
مولوی الیاس اسماعیلزهی (فرزند ارشد شیخالاسلام مولانا عبدالحمید و از اساتید دارالعلوم زاهدان) و مولوی حبیبالله مرجانی، از اساتید دارالعلوم زاهدان، به نمایندگی از شیخالاسلام مولانا عبدالحمید در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم معنوی که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و حاج بهزاد مولایی اجرای آن را بر عهده داشت، ماموستا کاک حسن امینی، مولوی الیاس اسماعیلزهی (به نمایندگی از شیخالاسلام مولانا عبدالحمید)، ماموستا محمود مدرس، ماموستا احسن میرزایی، ماموستا هادی احمدی و ماموستا عبدالجبار لطفی به ایراد سخن پرداختند.
اجرای قرائت آیاتی از کلامالله مجید توسط قاری برجستۀ بینالمللی؛ کاک امین اسدی و اجرای چند سرود به زبانهای کُردی و عربی از دیگر برنامههای این مراسم بودند.
مولوی الیاس اسماعیلزهی طی سخنانی در مراسم تجلیل از حافظان قرآن دارالتحفظ امام جزری سنندج، پس از ابلاغ سلام شیخالاسلام مولانا عبدالحمید، مراتب تشکر مولانا عبدالحمید از مردم عزیز کردستان بهخاطر ابراز همدردی و کمک به سیلزدگان جنوب سیستانوبلوچستان در سال گذشته و همچنین کمک به مردم مظلوم غزه را به مردم استان کردستان اعلام کرد.
استاد حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان در ادامۀ سخنانش ضمن تبریک حفظ کلامالله مجید به حافظان قرآن و خانوادههای آنان، مطالبی پیرامون جایگاه و فضیلت قرآن مجید ایراد کرد و گفت: الله تعالی ماه مبارک رمضان را برای نزول کلام خودش انتخاب کرد. هیچ کتابی در دنیا به اندازۀ قرآن مجید خوانده نمیشود که انسان از تلاوتش خسته نمیشود. همچنین به حفظ هیچ کتابی به اندازۀ قرآن مجید اهمیت داده نمیشود که خانوادهها آرزو دارند و افتخار میکنند که فرزندانشان حافظ قرآن مجید شوند. اینها نشانههای معجزه بودن این کتاب الهی است. لذا همۀ ما باید برای فراگیری قرآن مجید تلاش و برنامهریزی کنیم.