وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم با بیان اینکه «سهمیهها در کنکور بهطور کلی عدالت آموزشی را زیر سئوال برده است»، گفت: زمان تجدیدنظر بر روی سهمیههای کنکور فرا رسیده است. این سهمیه به تناسب زمان خود لازم و ضروری بوده و اجرایی شده است.
به گزارش سنیآنلاین به نقل از جماران، حسین سیمایی صراف در حاشیه حضور در کمیسیون آموزش مجلس در گفتوگو با خانه ملت در مورد بازنگری در سهمیههای کنکور، گفت: رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم ماموریت داد تا در راستای تامین عدالت آموزشی در کلیه سهمیههای ورود به دانشگاه بهصورت کلی بازنگری و تجدیدنظر صورت بگیرد.
وی افزود: چالشها و آسیبهای سهمیهها مشخص و خدمت ریاستجمهوری ارائه شده تا در زمان مشخص در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سهمیهها به طور کلی عدالت آموزشی را زیر سوال برده است. زمان تجدیدنظر بر روی سهمیههای کنکور فرا رسیده است. این سهمیهها به تناسب زمان خود لازم و ضروری بوده و اجرایی شده است، اما از برخی موارد آن ۳۰ سال است که میگذرد و باید متناسب با شرایط، بهروزرسانی شوند. بنابراین زمان آن رسیده که در مورد آنها تجدیدنظر شود.