بعد از امارات متحده عربی، بحرین نیز عادیسازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.
سران آمریکا، بحرین و اسرائیل شامگاه دیروز جمعه (21 شهریور 1399) با صدور بیانیهای مشترک عادیسازی روابط دیپلماتیک بین بحرین و رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
در بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و بحرین آمده است که سران این سه کشور امروز (جمعه) با هم صحبت کرده و توافق کردند که پادشاهی بحرین و اسرائیل روابط دیپلماتیک خود را بهطور کامل آغاز کنند.
دونالد ترامپ با اعلام این توافق در حساب توییتر خود، از این اقدام بهعنوان «تحول تاریخی» یاد کرد.
با عادیسازی روابط دیپلماتیک بین بحرین و اسرائیل، اکنون چهار کشور عربی با برقراری روابط، اسرائیل را به رسمیت شناختهاند؛ مصر، اردن، امارت و بحرین.
گروهها و جنبشهای مختلف فلسطینی در واکنش به این اقدام بحرین، آن را «خیانت به فلسطین» دانستند و نسبت به عواقب چنین اقداماتی برای کشورهای عربی هشدار دادند.